savna

Savna – odločite se za njen obisk

Verjetno ste že slišali, da je savna ena od oblik sproščanja, ki blagodejno vpliva tako na telo kot duha. Če ste se odločili in opogumili, da bi jo enkrat obiskali in preizkusili vse njene blagodejne učinke, potem ste na pravem mestu Ker vemo, da se vsakdo, ki prvič obišče savno, sprašuje, kako se v savni obnašati, ali pa je celo malce zmeden, smo za vas v nadaljevanju pripravili kratek vodič, kakšna so pravila in bonton v savni.

Ne glede na to, ali greste prvič v savno, ali ste njen obiskovalec že več let. Savna je prostor, kjer se lahko povsem sprostite, brezskrbno uživate in hkrati naredi nekaj dobrega za svoje zdravje. Zdaj pa poglejmo, kako se pripraviti na samo savnanje.
• Ne glede na to, ali vstopate v savno prvič ali že stotič, vedno se pred savnanjem oprhajte in temeljito obrišite. Koža, ki je popolnoma suha, se v savni prej začne potiti. Ob tej priložnosti vam povemo še en trik, kako lahko pospešite potenje, z nežno masažo kože. Finci, ki veljajo za mojstre savnanja, se s pomočjo vejic z listi nežno trepljajo po telesu.
• Po vstopu v savno, kar se le da hitro zaprete vrata, da preprečite, da bi hladen zrak iz drugih prostorov ohladil savno. V primeru, da v savni niste sami, ostale obiskovalce pozdravite in poiščete mesto, kjer pogrnete brisačo in se usedete. Čas v savni preživite v miru, sprostite se in uživajte v trenutku. Nikoli ne vznemirjajte ostalih obiskovalcev savne.
• Savna je prostor, kjer so njeni uporabniki goli, če vam je preveč neudobno, se seveda lahko ovijete v brisačo. V savni se udobno namestite, lahko sedite ali ležite. Obvezno in vedno je treba podložiti vse dele telesa, ki se dotikajo lesene klopi v savni. Zato imejte savna brisačo dovolj veliko. V primeru, da se odločite, da boste sedeli ali ni prostora, da bi se ulegli, potem dvignite noge na klop, da se bo celotno telo enakomerno pregrevalo.

savna
• Še ena zelo pomembna informacija ki jo morate poznati pred prvim obiskom savne. Zagotovo ste videli, da ima savna več nivojev klopi. Priporočljivo je, da se za začetek usedete ali uležete na najnižjo klop in se potem postopoma premikate na višje klopi. Se sprašujete zakaj, v finski savni velja, da je najbolj vroč zrak pri vrhu – torej na najvišji klopi. Zato ne bo nič narobe, če boste sedeli ali ležali na najnižji klopi, saj je za marsikoga na najvišji klopi prevroče. Ko ste v savni, poslušajte svoje telo in se mu prilagajajte, le tako se boste dobro počutili in bo vaše telo dobilo najboljše učinke savne.
• Po končanem savnanju se spet oprhate in se obrišete s čisto in suho brisačo. Nikoli ne pojdite direktno iz savne v masažno kad ali bazen, ker to ni higienično. Pri prhanju s hladno vodo, začnite telo ohlajati postopoma, začnite pri desni in potem še pri levi nogi, pa navzgor, zaključite z vratom in glavo.
• Po prhanju je čas za počitek in umiritev. Uležite se na ležalnik zaviti v mehak kopalni plašč in uživajte v počitku. Naj bo to čas za resnično sproščanje telesa in duha.
• Savnanje običajno poteka v ciklih, zato se pred naslednjim ciklom popolnoma ohladite in umirite. Primer cikla: 2-3 ponovitve. Torej 10-15 minut v savni in 15-20 minut počivanja na ležalniku.
• Zdaj že veste, da je savna prostor, kjer se telo poti in torej izgubite velike količine vode, ki jo morate nadomestiti s pitjem brezalkoholnih pijač in čajev. Odlična izbira je tudi sveže sadje, da zaužijete še nekaj vitaminov, mineralov in vlaknin.

Zakaj je savna odlična izbira?
Savna je v zadnjem obdobju vse bolj priljubljena, prav zaradi blagodejnih učinkov na telo in duha. V savni se kožne pore odprejo, pospeši se znojenje, razstrupljanje telesa, koža se čisti. Ob vsem tem pa se izboljšuje še pretok krvi, sproščajo se mišice, odpravlja napetost in zmanjšuje stres.

A ne pozabite, da je savna – fitobočka, zdaj lahko postavljena tudi v vašem domu in si boste savno vklopili, ko boste želeli.